tirsdag 15. september 2009

Garmont Tundra GTX - fjell-/turstøvel

Kjøpte meg et par Garmont Tundra støvler som jeg tenkte å bruke på turer i sommer- og høstsesongen. Fikk disse på tilbud hos XXL, men hadde vel ikke de aller største forventningene.
Dette sier XXL:
Garmont Tundra GTX er en vanntett og behagelig fjellstøvel med romslig passform og vanntett Gore-Tex membran som holder føttene tørre i våte forhold. Fjellstøvlen er sydd i kraftig Nubucklær med nylonpartier Garmont Tundra er utstyrt med Vibramsåle som sikrer godt grep på glatt og ujevnt underlag. Garmont Tundra fjellstøvel er en unisexmodell som egner seg best til lette fjellturer. - Overdel: Semsket skinn/Cordura - Membran: Gore-tex - Yttersåle: Vibram - Vekt: 1,3 kg (str: 8,5)
Min kommentar: Disse støvlene har vært HELT suveren til mitt bruk! Jeg har vært mye ute og støvlene har virkelig fått prøvd seg i regnværet. Sålen er også svært god, og har et godt grep. Støvlene er akkurat passe hard etter min smak. Dette gir god støtte for anklene. Støvlene har overgått alle mine forventninger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar