onsdag 30. september 2009

Sydpolen - Søre Gullfjellstoppen 962m.o.h

I dag gikk turen til Sydpolen. Jeg kjørte inn i Haugsdalen og parkerte bilen. Været var bra da jeg gikk oppover grusveien, men toppen av Sydpolen lå inne i tåkeheimen. Bestemte meg allikevel for å rusle så langt opp som det var mulig i tåken.

Et stykke opp i uren traff jeg på snøen. Da hadde været klarnet litt, så jeg trasket videre.
Selvfølgelig varte ikke godværet så lenge, det begynte å snø og blåse litt i meste laget.
Tåken kom også sigende igjen. Bildet under et tatt på vei opp, med Svinningen i bakgrunnen.Jeg fant litt ly bak en stein og trakk på meg min nyinnkjøpte Helsport Fjellduk Pro. Jeg har i utgangspunktet syntes at fjellduken har vært litt "jålete ekstrautstyr", men etter mange anbefalinger har jeg gått til anskaffelse av en slik til kr. 749,- hos XXL.

Bildet er tatt ut gjennom hetten, etter et bedre måltid inne i en lun og god vindsekk. Jeg kommer nok ganske sikkert til å ha Fjellduken fast i sekken heretter. Hadde vært artig å prøvd Fjellduken Extrem..... Kanskje Nissen kommer på besøk i år?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar