onsdag 9. september 2009

Innertelt til Tentipi

Comfort innerteltet har myggnetting i toppen, slik at jeg kan ha full lufting, og allikevel slippe å bli plaget av mygg og knott. Dette er bilde av toppen, med myggnettingen lukket rundt midtstangen.



Her er bilde av innerteltet med åpen myggnetting. Det er greit å åpne i toppen dersom jeg skal fyre opp bål i lavvoen min. Myggnettingen kan rulles sammen til en pølse.


Bunnen kan splittes, slik at jeg kan lage mat og fyre opp et lite bål uten å svi gulvet. Her kan også ovnen stå, dersom jeg skulle finne på å bruke den en gang. Den er litt tung å ta med på tur, den veier 10 kg. Det får bli når jeg kan kjøre bil helt frem til "basecamp".
Derfor pleier jeg som regel å varme teltet med rødspritbrenneren til stormkjøkkenet. Innerteltet har også lufting. Denne kan åpnes og lukkes etter behov, med glidelås. En genial ting når jeg skal fyre bål i lavvoen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar